بهسنگ زرین

خوراکی های مورد نیاز جلوگیری از ریزش مو  - بهسنگ زرین

سرپی: یکی از دغدغه‌های برخی از افراد، به‌خصوص آقایان، نگرانی از ریزش مو می‌باشد. گاهی ریزش مو ریشه‌ی ارثی دارد و در این موارد خیلی کار خاصی نمی‌توان انجام داد. اما اگر ریزش مو دلیل ارثی نداشته باشد، گاهی به دلیل کمبود برخی مواد غذایی در بدن اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید بسیاری از خوراکی‌ها می‌توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. لوبیا‌ها

لوبیا برای مو‌ها مفید است. بنشن‌ها، مثل عدس نیز برای مو‌ها ضروری هستند و حتماً باید در برنامه غذایی گنجانده شوند؛ زیرا نه تنها به رشد بیشتر مو‌ها کمک می‌کنند، بلکه سرشار از آهن، روی و بیوتین می‌باشند. کمبود بیوتین در بدن باعث شکنندگی مو‌ها می‌شود.

۲. صدف خوراکی

روی یا همان زینک، یک ماده معدنی بسیار مهم در سلامت کلی بدن است. اگر این ماده را به میزان کافی دریافت نکنید؛ ممکن است که دچار ریزش مو شوید. حتی در مواردی مژه‌ها نیز ریزش را تجربه می‌کنند. روی، سلول‌های مسئول ساخت مو را وادار میکند که کار خود را به درستی انجام دهند.

۳. اسفناج

در برخی موارد، کمبود مواد معدنی علت فقدان مو است. مهم است بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می‌کند. رنگ سبز برگ‌ها نیز حاوی اسید‌های چرب امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو، درخشندگی کمک می‌کند.

بازدید : - بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.